Service


ONDERHOUD & ONDERSTEUNING

RD-Lasersystems onderscheidt zich door snelle en deskundige service. Wanneer uw machine stil komt te staan helpen wij u snel weer op weg met onze eigen technische dienst. Op onze laser machines leveren wij standaard 2 jaar garantie, maar ook daarna helpen we u wanneer nodig. Geen laser van RD? Geen probleem. Wij onderhouden vele merken en merkloze laser snij en graveer machines. Ook onderhoud van RD-Lasersystems? Klik dan hier.

Reserve onderdelen op vooraad

RD-Lasersystems heeft een groot aantal reserve onderdelen standaard op voorraad. Mocht er iets stuk gaan dan kunnen onderdelen snel vervangen worden. Onder het kopje onderdelen vindt u de wat meer gangbare onderdelen, maar ook de niet gangbare onderdelen hebben we vaak op voorraad.

Onderhoudscontract

Regelmatig onderhoud aan uw laser machine is belangrijk voor een goede en veilige laser machine. Met een onderhoudscontract voor uw laser machine is uw machine altijd in perfecte staat en verkleind u de kans dat uw machine onverwacht stil komt te staan. Zo hoeft u zichzelf niet bezig te houden met de technische aspecten om uw machine in perfecte conditie te houden. Heeft u interesse in een onderhoudscontract klik dan hier.

Kenmerken

  • Ondersteuning per email en telefoon binnen 24 uur
  • Periodiek onderhoud (ieder jaar)

Servicecontract

U wilt niet dat uw machine stil komt te staan. Mocht dat toch gebeuren dan wilt u dat uw laser machine weer zo snel mogelijk operationeel is. RD-Lasersystems heeft daarvoor het service contract dat bestaat uit twee delen:

  • Periodiek onderhoud (jaarlijks)
    RD-Lasersystems controleert uw laser machine jaarlijks op een aantal belangrijke punten, controleert de afstelling en vervangt indien nodig onderdelen.
  • Technische service en support op locatie
    RD-Lasersystems komt binnen de afgesproken tijd bij u op locatie om het probleem te verhelpen zodat u zo snel mogelijk weer verder kunt.

Kenmerken

  • Ondersteuning per email en telefoon binnen 24 uur
  • Periodiek onderhoud (ieder jaar)
  • Ondersteuning op locatie binnen 3 werkdagen

Dit is waar uw onderhoudscontract of servicecontract uit bestaat

  • Ondersteuning per email en telefoon
  • Indien u een technisch probleem heeft kunt u contact opnemen met onze supportafdeling. Hier wordt u geholpen door een van onze laser specialisten. Deze zullen in eerste instantie op afstand proberen het probleem te begrijpen en de mogelijke oorzaak te achterhalen. Vaak kunnen zij u op weg helpen om zelf het probleem te verhelpen. Mocht dat om wat voor reden niet mogelijk zijn dan komt een van onze servicemonteurs bij u langs om het probleem te verhelpen.

Periodiek onderhoud

RD-Lasersystems komt jaarlijks langs voor periodiek onderhoud. U wordt van tevoren gebeld om een afspraak in te plannen. Onze monteurs lopen uw laser machine dan volledig na en tenminste de volgende punten:

  • Controleren alle bewegende delen
  • Reinigen geleidingen en opnieuw smeren
  • Afstellen optisch licht weg (inclusief schoonmaken en afstellen van spiegels en
    lenzen)
  • Controleren laserbuis en waterkoeling
  • Controleren bekabeling
  • Schoonmaken machine binnen-en buitenzijde
  • Snij-en graveertesten
  • Direct vervangen van defecte onderdelen naar wens van de klant

Direct een afspraak maken met ons voor uw onderhoud? klik dan hier.